۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱

معاون وزیر صمت تاکید کرد؛

صنایع کوچک درمناطق محروم توسعه یابد/نقش نواحی صنعتی در اشتغالزایی

صنایع کوچک درمناطق محروم توسعه یابد/نقش نواحی صنعتی در اشتغالزایی

اردبیل - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برلزوم توسعه و پیشرفت صنایع کوچک و متوسط در مناطق محروم کشور با هدف رشد اقتصادی و اشتغالزایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن صالحی نیا صبح شنبه در افتتاح نواحی صنعتی انگوت و موران از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل شکل گیری نواحی صنعتی در مناطق محروم را مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در مناطق محروم، نقش بسزایی در رشد و توسعه صنعت و همچنین ایجاد اشتغال دارد که با ایجاد نواحی صنعتی جدید می توان تحقق این امر را تسریع کرد.

وی پیشرفت صنایع کوچک و متوسط در مناطق محروم را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: در گذشته ایجاد صنایع از جمله خرید ماشین آلات و دانش تکنولوژی به کشورهای خارجی وابسته بود ولی امروز بیشتر کارها و امورات در داخل کشور انجام می شود و تجربیات ارزشمندی وجود دارد که با استفاده از آنها و ظرفیت های منطقه ای، می توان در جهت ظرفیت سازی مناسب یرای ایجاد صنایع استفاده کرد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: اگر ما بتوانیم امکانات زیر ساختی را در کشور فراهیم سازیم و با ایجاد تسهیلات مناسب باعث افزایش سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای صنعتی در کشور شویم، شاهد رشد و شکوفایی شده و باعث کاهش دغدغه های مردم خواهیم بود که برای تحقق این امر، سازمان صنایع کوچک نیز به نوبه خود تمام تلاش خود را به نحو احسن انجام خواهد داد.

وی با اشاره به سهم حدود دو درصدی استان اردبیل از تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تصریح کرد: بیش از ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور وجود دارند که سهم استان اردبیل از این تعداد آمار، ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که این آمار قابل توجهی است، اما با توجه به پتانسیل های خوب و بالقوه استان، قابلیت افزایش شهرک ها و نواحی صنعتی در استان اردبیل بسیار بالا است.

صالحی نیا با بیان اینکه در استان اردبیل شرکت هایی وجود دارند که در زمینه تولید ماشین آلات بسته بندی و سایر تولیدات، سرآمد هستند، یادآور شد: شکوفایی استعدادها و ظرفیت های بالای بخش کشاورزی و صنعتی در اردبیل، مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم در آن می باشد که با احداث نواحی صنعتی جدید و به دنبال آن، ایجاد صنایع تبدیلی و صنعتی می توان زمینه اشتغال و آبادانی در این منطقه را به همراه آورد.

وی با اشاره به افتتاح نواحی صنعتی انگوت و موران در شهرستان گرمی ابراز امیدواری کرد تا با شکل گیری و آغاز بکار این نواحی صنعتی، شاهد رشد و شکوفایی هرچه بهتر این مناطق باشیم.

میرزاده نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حمایت از ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید در استان را یکی از برنامه های مهم نمایندگان منطقه برشمرد و با توجه به ایجاد تاسیسات و امکانات لازم، شهرک های صنعتی را مکان مناسبی برای سرمایه گذاران بیان کرد.

کد خبر 4658823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha